Direct naar de contentDirect naar de footer
ONS HOTEL IS OPEN!
ONS HOTEL IS OPEN!

Er staan weer mooie arrangementen voor u klaar! Arrangements

Het hotel is open

Helaas zijn er weer strengere maatregelen afgekondigd en betekent dit ook voor ons als hotel een aantal wijzigingen in de service die wij kunnen/mogen verlenen. Op deze Corona pagina zullen wij de informatie bijwerken met betrekking tot alle informatie die bij ons bekend is. Veel antwoorden op uw vragen treft u hier!

Wij zijn blij dat we onze gasten nog mogen verwelkomen. Helaas wel onder zeer strenge maatregelen. Wij hebben onze werkwijze en onze ruimtes op een aantal punten aangepast. Hierdoor kunt u veilig en ontspannen genieten in ons hotel. Op deze pagina leest u er alles over.

Op dit moment is het dragen van een mondkapje VERPLICHT voor alle gasten en medewerkers in de openbare ruimtes. U dient deze dus overal in het hotel te dragen, tenzij u op uw hotelkamer bent. Helaas kunnen wij u geen toegang verlenen indien u geen mondkapje draagt.

ZEER BELANGRIJK! Heeft u verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging hoger dan 38 graden Celsius? Dan vragen wij u thuis te blijven en niet naar het hotel te komen. Tijdens uw bezoek is het van belang dat u de instructies van onze medewerkers opvolgt. Wij vragen daarnaast alle gasten en medewerkers van ons hotel onderstaande voorzorgsmaatregelen nauwlettend op te volgen:

Overnachten

Wij heten u graag persoonlijk welkom, we maken u wegwijs en we staan open voor vragen. In de lobby zijn diverse desinfectie apparaten om uw handen te reinigen na uw reis. Wij verzorgen een gastvrije incheck op 1,5 meter afstand voor u. Al onze medewerkers hebben instructies gekregen over hoe te handelen onder COVID-19.

Onze kamers worden elke dag professioneel schoongemaakt en de deurklinken van de deuren, trapleuningen, liftknoppen in ons hotel worden meerdere keren per dag schoongemaakt.

Om besmettingen zoveel mogelijk te beperken, is het niet toegestaan om met 3 of meer volwassen personen in een hotelkamer te verblijven in Hotel Almere. Helaas kunnen wij dan geen 1,5 meter afstand tussen ieder waarborgen. Personen in hetzelfde huishouden, zoals gezinnen, en kinderen zijn hiervan uitgezonderd. Indien u alsnog een reservering maakt voor 3 of meer volwassen personen die niet uit één huishouden komen, dan zijn wij genoodzaakt om de reservering te annuleren.

Eten & drinken

Ontbijt
Het ontbijt mag helaas niet meer in het restaurant geserveerd worden. Wij zullen dit in de vorm van een afhaal ontbijt(pakket) (vanaf het buffet) verzorgen. U kunt zelf een keuze maken van het buffet. Doordeweeks is het ontbijt van 06.30-11.00 en in weekend van 06.30-12.00 uur. Meer informatie kunt u hierover bij check-in bij onze receptie vragen.

Lunchbuffet
Helaas hebben wij n.a.v. de maatregelen geen lunchbuffet op dit moment.

Diner en lunch
Helaas mogen wij onze hotelgasten (met kamer) geen lunch/diner serveren in een van de restauratieve ruimtes. Voor de lunch kunt u plaatsnemen op het terras tussen 12:00 en 18:00 uur of u kunt vanaf de kamer iets bestellen en dit vervolgens beneden afhalen (om daarna op de kamer te nuttigen) of in de vorm van roomservice (dan brengen wij het tot de deur). De bestelling en betaling dient u online via onze digitale assistent Annabel te verrichten.Wij hebben (op basis van beschikbaarheid) ook kamers met een dinersetting in de kamer beschikbaar, voor meer informatie kunt u onze receptie contacten!
Gasten zonder overnachting mogen op dit moment ook helaas niet lunchen of dineren in onze restauratieve ruimtes. Wel mag er een heerlijke lunch of een drankje genuttigd worden op het terras.
Verder sluit onze keuken om 23:00 uur en kunt u uitsluitend voor die tijd eten/drinken bestellen.
Ter info: wij mogen op dit moment geen alcohol schenken na 20.00 uur en dit mag ook niet genuttigd worden na 20.00 uur. Dit is na deze tijd dan ook niet af te halen.

Arrangementen
Indien u een arrangement geboekt heeft dan geldt een arrangementen menu. Deze ontvangt u bij check-in van onze receptiemedewerkers. Ook dit menu kan dus worden afgehaald of tot de deur gebracht worden bij de kamer.

Roomservice
Roomservice is op dit moment mogelijk voor alle kamers (zonder extra toeslag, m.u.v. roomservice ontbijt op de Suites, hier geldt wel een extra toeslag voor). Wel geldt hier een minimale besteding van €10,00 voor. Indien uw bestelling niet boven de €10 is, zal er €10 roomservice kosten berekend worden.

Brunch, Live Cooking en Proeverij Diner
Helaas kunnen wij op dit moment geen van allen aanbieden.

​Terras en bar
Het terras is dagelijks weer geopend van 12:00 tot 18:00 uur voor een heerlijke lunch of een verfrissend drankje. Uiteraard gelden hier wel strikte maatregelen voor. Deze staat hieronder beschreven. Houdt deze coronapagina nauwlettend in de gaten voordat u naar ons terras komt.
Helaas is onze bar op dit moment niet geopend vanwege de maatregelen.

Richtlijnen restaurant activiteiten (hotelgasten)

Aan een tafel zitten maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand. Tenzij het gaat om kinderen tot en met 12 jaar of personen uit hetzelfde huishouden (=op hetzelfde adres woonachtig). Wij gaan ervanuit als u voor meer dan 2 personen reserveert, dat u aan bovenstaande regels voldoet. Blijkt dit bij aankomst niet het geval, dan kan u helaas niet op ons terras plaatsnemen

  • Heeft u, uw partner of iemand uit uw huishouden verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging hoger dan 38 graden Celsius? Dan vragen wij u thuis te blijven en niet naar het hotel te komen;
  • Houd u zich aan de basisregels opgesteld door de overheid;
  • Wij zijn verplicht om een gezondheidscheck te doen en een verzoek te doen om te registreren. Dit kan middels het maken van een reservering of anders middels de QR-code bij de entree van het terras. Uw gegevens zullen na 14 dagen automatisch worden verwijderd;
  • Aan een tafel zitten maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand. Tenzij het gaat om kinderen tot en met 12 jaar of personen uit hetzelfde huishouden (= op hetzelfde adres woonachtig). Wij gaan ervanuit als u voor meer dan 2 personen reserveert, dat u aan bovenstaande regels voldoet. Blijkt dit bij aankomst niet het geval, dan kan u helaas niet op ons terras plaatsnemen;
  • Gelieve zoveel mogelijk af te rekenen met de pin, de creditcard of andere contactloze betaalmiddelen;
  • Volg altijd de aanwijzingen van onze medewerkers op;
  • Het kan zijn dat u in een andere restauratieve ruimte zit dan u gewend bent. Bij aankomst in het hotel zal u door een van onze medewerkers naar de juiste restauratieve ruimte begeleid worden waar wij een mooie tafel voor u klaar hebben staan;
  • Bij aankomst gelieve te wachten aan de welkomstdesk. Wij brengen u naar uw tafel.
  • Om al onze gasten zo goed mogelijk te kunnen helpen is het helaas niet mogelijk om apart (per persoon) of in gedeeltes te betalen. Per reservering/tafel verzoeken wij u één betaling voor het gehele gezelschap te doen.
  • Helaas hebben wij het weer niet in eigen hand. Wanneer gedurende uw verblijf op het terras het weer opeens slecht wordt, zullen wij uiteraard zoveel mogelijk drogen plekken creëren. Wij bieden dekentjes aan en hebben enkele heaters staan om uw terrasbezoek zo comfortabel als mogelijk te maken. Een bezoek aan ons terras is op eigen risico, aangezien u bij regen niet naar binnen kan verplaatsen;
  • Neem alstublieft een mondmasker mee naar het terras. Het dragen van een mondmasker is nog altijd verplicht in het hotel. Indien u bijvoorbeeld gebruik wenst te maken van onze sanitaire faciliteiten, dient u dus een mondmasker te dragen;
  • Helaas kunnen wij gedurende deze periode niet altijd aan uw voorkeur voldoen. Wij doen ons uiterste best voor al onze gasten echter zijn wij gebonden aan de ruimtes die bijvoorbeeld open zijn (wij dienen ook met de hotelgasten rekening te houden en met de maatregelen vanuit de overheid). Houdt u er dus wel rekening mee dat er nu een grotere kans is (dan u van ons gewend bent) dat een voorkeur niet lukt;
  • Indien u zich niet houdt aan (één van) de maatregelen of een instructie van het personeel op het gebied van hygiëne, veiligheid en routing niet opvolgt, is het hotel gerechtigd om u te gebieden het pand te verlaten en/of u de toegang te ontzeggen.

Zwembad en wellness

Ons zwembad en wellness zijn volgens de maatregelen van de overheid voor iedereen gesloten.

Fitness

Onze fitness is volgens de maatregelen van de overheid voor iedereen gesloten.


Extra huisregels gedurende Corona periode

In ons hotel en restaurant gelden strikte maatregelen om u, onze andere gasten en onze medewerkers een veilig en gastvrij verblijf te verzorgen. Om die reden verzoeken wij u om de volgende regels na te leven:

1. Het hotel hanteert een strikt beleid op het gebied van hygiëne en veiligheid. Dit wordt ook op diverse plekken in het hotel aangegeven en/of u wordt hierop gewezen door onze medewerkers. U dient zich aan dit beleid te houden en ook instructies van de medewerkers op dit gebied op te volgen. In het bijzonder:

  • te allen tijde 1,5 meter afstand houden van andere gasten en personeel;
  • bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging vanaf 38 graden Celsius thuisblijven of – indien de klachten tijdens uw verblijf/bezoek optreden – het hotel verlaten;
  • thuisblijven indien een huisgenoot verkoudheidsklachten en koorts en/of benauwdheidsklachten heeft of heeft gehad waardoor u volgens de maatregelen van de overheid ook gedwongen in quarantaine moet blijven;
  • de overige maatregelen zoals in het hotel aangegeven opvolgen.

2. Indien een gast zich niet houdt aan (één van) de maatregelen of een instructie van het personeel op het gebied van hygiëne, veiligheid en routing niet opvolgt, is het hotel gerechtigd om u te gebieden het pand te verlaten en/of u de toegang te ontzeggen. Het hotel is voorts gerechtigd om eventuele schade te verhalen bij niet-naleving van deze Covid-19 (Corona) regels.

Met gastvrije groet,
Familie van der Valk & medewerkers
Versie 27 april 2021