Direct naar de contentDirect naar de footer
ONS HOTEL IS OPEN!
ONS HOTEL IS OPEN!

Er staan weer mooie arrangementen voor u klaar! Arrangements

Hotel is open

Wij zijn heel blij dat we alle gasten weer mogen verwelkomen. Per heden kunnen alle hotelgasten weer in een van onze restaurants ontbijten, lunchen en dineren. Sinds 1 juni is het voor gasten zonder hotelovernachting ook weer mogelijk om bij ons te lunchen en dineren. Tevens gaan wij per 31 augustus weer lunchbuffet organiseren. Daarvoor hebben wij onze werkwijze en onze ruimtes op een aantal punten aangepast. Hierdoor kunt u veilig en ontspannen genieten in ons hotel. Op deze pagina leest u er alles over.

ZEER BELANGRIJK!
Heeft u verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging hoger dan 38 graden Celsius? Dan vragen wij u thuis te blijven en niet naar het hotel te komen.

Tijdens uw bezoek is het van belang dat u de instructies van onze medewerkers opvolgt. Wij vragen daarnaast alle gasten en medewerkers van ons hotel onderstaande voorzorgsmaatregelen nauwlettend op te volgen:

Overnachten

Wij heten u graag persoonlijk welkom, we maken u wegwijs en we staan open voor vragen. In de lobby zijn diverse desinfectie apparaten om uw handen te reinigen na uw reis. Wij verzorgen een gastvrije incheck op 1,5 meter afstand voor u. Al onze medewerkers hebben instructies gekregen over hoe te handelen onder COVID-19.

Onze kamers worden elke dag professioneel schoongemaakt en de deurklinken van de deuren, trapleuningen, liftknoppen in ons hotel worden meerdere keren per dag schoongemaakt.

Indien u bij uw boeking nog geen restaurant reservering heeft gemaakt verzoeken wij u dat direct bij check in te doen. Het is noodzakelijk om voor diner te reserveren.

Eten & drinken

Ontbijt
Het ontbijt wordt geserveerd in buffetvorm in ons buffetrestaurant op de tweede verdieping. Vanaf 31 augustus zullen wij het ontbijtbuffet doordeweeks weer beneden in ons restaurant serveren. Uiteraard wordt het zo ingericht dat iedereen hier veilig gebruik van kan maken. Zo is het verplicht om uw handen te desinfecteren voordat u het buffet betreedt, worden er extra maatregelen omtrent hygiëne genomen en is het mogelijk om handschoenen te krijgen indien gewenst. Doordeweeks is het ontbijt van 6:30 tot 11:00 uur. In het weekend is het onderverdeeld in twee sessies. De eerste sessie is van 6:30 tot 10:00 uur en de tweede sessie van 10:00 uur tot 12:00 uur. Het ontbijt is alleen toegankelijk voor gasten met een hotelovernachting en een reservering is hierdoor dus niet verplicht. Voor suites is het mogelijk om het ontbijt als roomservice op de kamer te laten serveren (hier wordt een extra toeslag voor gerekend). Voor gasten zonder hotelovernachting is het ontbijt nog niet beschikbaar.

Lunchbuffet
Per 31 augustus gaan wij weer lunchbuffet organiseren. Het buffet wordt zo ingericht dat iedereen hier veilig gebruik van kan maken. Zo is het verplicht om uw handen te desinfecteren voordat u het buffet betreedt, worden er extra maatregelen omtrent hygiëne genomen en is het mogelijk om handschoenen te krijgen indien gewenst. Uiteraard gelden de algemene richtlijnen en vragen wij alle gasten te wachten bij de welkomstdesk, zodat wij u naar uw tafel kunnen brengen en vragen wij al onze gasten zich te registreren bij ontvangst bij de medewerk(st)er of via het snelle registratieformulier (hiervoor kan u een QR-code scannen bij aankomst in het hotel). Indien u reeds een reservering gemaakt heeft vooraf hoeft u zich alleen bij ontvangst te melden, registeren is dan niet nodig.

Diner en lunch in het restaurant
Vanaf heden kunnen alle gasten weer dineren en lunchen in de lobby/hotelbar/restaurant (welke ruimte in gebruik kan verschillen per dag). Om alles soepel en veilig te laten verlopen hebben wij een aantal richtlijnen opgesteld. Zie de richtlijnen restaurant activiteiten hieronder.

Klik hier voor meer informatie over onze restaurant activiteiten.

Roomservice
Roomservice is alleen mogelijk voor de Suites. Voor de overige kamertypes is het niet mogelijk. Er wordt een extra toeslag gerekend voor roomservice.

Brunch en Live Cooking
Helaas kunnen wij op dit moment geen brunch of Live Cooking aanbieden. Maar niet getreurd... Voor de zaterdagavond bieden wij per 3 oktober nu wel een spectaculair alternatief! Ontdek het Proeverij Diner. Tijdens dit diner serveert ons enthousiaste keuken- en bedieningsteam 9 gerechten. De gerechten worden door onze keuken geselecteerd en zij verrassen u graag op de avond zelf. Uiteraard hebben wij ook aan de kinderen gedacht! Voor de kinderen serveren wij een 4 gerechten kindermenu!

Terras en bar
De bar en het terras zijn geopend voor alle gasten! Sinds 10 augustus vragen wij onze gasten (zonder hotelovernachting) zich te registreren bij ontvangst bij een medewerk(st)er of via het snelle registratieformulier (hiervoor kan u een QR-code scannen bij aankomst in het hotel).Klik hier voor meer informatie.

Richtlijnen restaurant activiteiten

Wij gaan er bij elke tafel reservering vanuit dat het een gezamenlijk huishouden betreft en iedereen binnen 1,5 meter van elkaar kan zitten. Indien dit niet het geval is en u een ruime tafel nodig heeft dient u dit vooraf door te geven!

  • Heeft u, uw partner of iemand uit uw huishouden verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging hoger dan 38 graden Celsius? Dan vragen wij u thuis te blijven en niet naar het hotel te komen;
  • Houd 1,5 meter afstand tot andere gasten en medewerkers;
  • Bij aankomst in het hotel zal er een controlegesprek plaatsvinden omtrent uw gezondheid;
  • Hoesten en niezen in de elleboog en maak gebruik van papieren zakdoeken;
  • Indien u met 2 personen bent mag u binnen 1,5 meter van elkaar zitten. Vanaf 3 personen is dit ook geen probleem mits u uit hetzelfde huishouden komt. Indien dit niet het geval is dient u wel op 1,5 meter afstand te zitten, u dient het hotel hierover te informeren. Bovenstaande geldt niet voor kinderen t/m 12 jaar.
  • Gelieve zoveel mogelijk af te rekenen met de pin, de creditcard of andere contactloze betaalmiddelen;
  • Volg altijd de aanwijzingen van onze medewerkers op;
  • Het desinfecteren/wassen van de handen wordt geadviseerd voordat u het restaurant of de zaal binnenkomt;
  • Bij aankomst gelieve te wachten aan de welkomstdesk. Wij brengen u naar uw tafel.
  • Indien u zich niet houdt aan (één van) de maatregelen of een instructie van het personeel op het gebied van hygiëne, veiligheid en routing niet opvolgt, is het hotel gerechtigd om u te gebieden het pand te verlaten en/of u de toegang te ontzeggen.
  • Sinds 10 augustus vragen wij onze gasten (zonder hotelovernachting) zich te registreren bij ontvangst bij een medewerk(st)er of via het snelle registratieformulier (hiervoor kan u een QR-code scannen bij aankomst in het hotel). Indien u reeds een reservering gemaakt heeft vooraf hoeft u zich alleen bij ontvangst te melden, registeren is dan niet nodig.

Zwembad en wellness

Ons zwembad en wellness zijn geopend voor alle hotelgasten (op basis van beschikbaarheid). Bij het inchecken informeren wij u over de beschikbare tijden en dient u een tijdslot te reserveren (u kunt ons ook vooraf hierover contacten). Reserveren is verplicht van vrijdag 12:00 uur tot maandag 12:00 uur (weekend). Van maandag 12:00 uur tot vrijdag 12:00 uur (doordeweeks) is een reservering niet noodzakelijk. Natuurlijk gelden in ons zwembad ook de hygiënevoorschriften.

Fitness

Onze fitness faciliteiten zijn beperkt open voor hotelgasten (op basis van beschikbaarheid). Informeer bij onze receptie naar de mogelijkheden.

Veelgestelde vragen

Kunnen we weer in het restaurant eten?
Ja! U kunt als hotelgast weer genieten van heerlijke ontbijtjes, lunch en diners in de lobby/hotelbar/restaurant (welke ruimte in gebruik kan verschillen per dag). Bij het boeken van uw kamer of hotelarrangement kunt u direct uw lunch én diner reserveren.
Sinds 1 juni kunnen gasten van buitenaf ook weer gebruik maken van ons restaurant! Het ontbijt blijft vooralsnog alleen toegankelijk voor gasten met een hotelovernachting in Hotel Almere. Sinds 10 augustus vragen wij onze gasten (zonder hotelovernachting en zonder reservering vooraf) zich te registreren bij ontvangst bij een medewerk(st)er of via het snelle registratieformulier (hiervoor kan u een QR-code scannen bij aankomst in het hotel).Klik hier voor meer informatie.

Hoe wordt het ontbijt geserveerd?
Het ontbijt wordt geserveerd in buffetvorm in ons buffetrestaurant op de tweede verdieping. Vanaf 31 augustus zullen wij het ontbijtbuffet doordeweeks weer beneden in ons restaurant serveren. Uiteraard wordt het zo ingericht dat iedereen hier veilig gebruik van kan maken. Zo is het verplicht om uw handen te desinfecteren voordat u het buffet betreedt, worden er extra maatregelen omtrent hygiëne genomen en is het mogelijk om handschoenen te krijgen indien gewenst. Doordeweeks is het ontbijt van 6:30 tot 11:00 uur. In het weekend is het onderverdeeld in twee sessies. De eerste sessie is van 6:30 tot 10:00 uur en de tweede sessie van 10:00 uur tot 12:00 uur. Het ontbijt is alleen toegankelijk voor gasten met een hotelovernachting en een reservering is hierdoor dus niet verplicht. Voor suites is het mogelijk om het ontbijt als roomservice op de kamer te laten serveren (hier wordt een extra toeslag voor gerekend). Voor gasten zonder hotelovernachting is het ontbijt nog niet beschikbaar.

Welke veiligheidsmaatregelen hebben jullie getroffen?
Wij hebben een groot aantal maatregelen getroffen. Onze ruimtes worden dagelijks professioneel schoongemaakt. Deurklinken worden meerdere keren per dag schoongemaakt. Wij wassen de hele dag door onze handen. Ons restaurant is opnieuw ingericht zodat u meer ruimte heeft en met minder mensen aan het eten bent. Hiervoor maken wij gebruik van een reserveringssysteem. Op verschillende plekken hebben wij desinfectie apparatuur geplaatst, zodat u snel en eenvoudig uw handen kunt desinfecteren.

Kan ik weer een kamer boeken?
Ja! Wist u dat ons hotel niet dicht is geweest? U kunt direct boeken en ook weer gebruik maken van een aantal heerlijke arrangementen.

Hoe gaan jullie om met de maatregel omtrent samenscholing?
Om besmettingen zoveel mogelijk te beperken, is het niet toegestaan om met 3 of meer volwassen personen in een hotelkamer te verblijven in Hotel Almere. Helaas kunnen wij dan geen 1,5 meter afstand tussen ieder waarborgen. Personen in hetzelfde huishouden, zoals gezinnen, en kinderen zijn hiervan uitgezonderd.

Kan ik weer komen lunchen?
Per 1 juni is het weer mogelijk of á la carte te lunchen! Per 31 augustus gaan wij ook weer lunchbuffet organiseren. Het buffet wordt zo ingericht dat iedereen hier veilig gebruik van kan maken. Zo is het verplicht om uw handen te desinfecteren voordat u het buffet betreedt, worden er extra maatregelen omtrent hygiëne genomen en is het mogelijk om handschoenen te krijgen indien gewenst. Uiteraard gelden de algemene richtlijnen en vragen wij alle gasten te wachten bij de welkomstdesk, zodat wij u naar uw tafel kunnen brengen en vragen wij al onze gasten zich te registreren bij ontvangst bij de medewerk(st)er of via het snelle registratieformulier (hiervoor kan u een QR-code scannen bij aankomst in het hotel). Indien u reeds een reservering gemaakt heeft vooraf hoeft u zich alleen bij ontvangst te melden, registeren is dan niet nodig.

Is de Live Cooking open?
Nee helaas bieden wij op dit moment nog geen Live Cooking aan. Maar niet getreurd... Voor de zaterdagavond bieden wij per 3 oktober nu wel een spectaculair alternatief! Ontdek het Proeverij Diner. Tijdens dit diner serveert ons enthousiaste keuken- en bedieningsteam 9 gerechten. De gerechten worden door onze keuken geselecteerd en zij verrassen u graag op de avond zelf. Uiteraard hebben wij ook aan de kinderen gedacht! Voor de kinderen serveren wij een 4 gerechten kindermenu!

Is de Zondagsbrunch open?
Nee helaas bieden wij op dit moment nog geen Zondagsbrunch aan.

Is het zwembad open?
Ja, het zwembad is geopend voor alle hotelgasten (op basis van beschikbaarheid). Van maandag 12:00 uur tot vrijdag 12:00 uur is er geen reservering noodzakelijk voor het zwembad en de wellness. De 1,5 meter afstand blijft verplicht en bij drukte vragen wij u geen gebruik te maken van de faciliteiten maar op een later moment terug te komen. Van vrijdag 12:00 uur tot maandag 12:00 uur is een reservering wel verplicht. Bij het inchecken informeren wij u over de beschikbare tijden en dient u een tijdslot te reserveren (u kunt ons hier ook vooraf over contacten). Op deze manier kunt u er zeker van zijn dat het niet te druk is in het zwembad. Natuurlijk gelden in ons zwembad ook onze hygiënevoorschriften.

Welke faciliteiten zijn er in het hotel geopend?
Al onze faciliteiten zijn beperkt open voor hotelgasten. Informeer bij onze receptie naar de mogelijkheden.

Is het mogelijk om gebruik te maken van faciliteiten zoals een (elektrische) fiets huren bij het hotel?
Ja, hotelgasten kunnen deze reserveren via onze receptie even als een lunchpakket. Hotel Almere heeft mooie fietsroutes van de omgeving voor u klaar liggen.

Extra huisregels gedurende Corona periode

In ons hotel en restaurant gelden strikte maatregelen om u, onze andere gasten en onze medewerkers een veilig en gastvrij verblijf te verzorgen. Om die reden verzoeken wij u om de volgende regels na te leven:

1.Het hotel hanteert een strikt beleid op het gebied van hygiëne en veiligheid. Dit wordt ook op diverse plekken in het hotel aangegeven en/of u wordt hierop gewezen door onze medewerkers. U dient zich aan dit beleid te houden en ook instructies van de medewerkers op dit gebied op te volgen. In het bijzonder:

  • te allen tijde 1,5 meter afstand houden van andere gasten en personeel;
  • bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging vanaf 38 graden Celsius thuisblijven of – indien de klachten tijdens uw verblijf/bezoek optreden – het hotel verlaten;
  • thuisblijven indien een huisgenoot verkoudheidsklachten en koorts en/of benauwdheidsklachten heeft of heeft gehad waardoor u volgens de maatregelen van de overheid ook gedwongen in quarantaine moet blijven;
  • de overige maatregelen zoals in het hotel aangegeven opvolgen.

2.Indien een gast zich niet houdt aan (één van) de maatregelen of een instructie van het personeel op het gebied van hygiëne, veiligheid en routing niet opvolgt, is het hotel gerechtigd om u te gebieden het pand te verlaten en/of u de toegang te ontzeggen. Het hotel is voorts gerechtigd om eventuele schade te verhalen bij niet-naleving van deze Covid-19 (Corona) regels.

Met gastvrije groet,
Familie van der Valk & medewerkers
Versie 18 september 2020